вівторок, 18 червня 2019 р.

Урок трудового навчання 1 клас


Прикраси на ялинку.
Виготовлення сніговика.
Тема: Прикраси на ялинку. Виготовлення сніговика.
Мета: удосконалювати навички роботи з папером, ножицями, клеєм; розвивати уяву, самостійність у роботі; виховувати охайність, посидючість терпіння, художній смак, взаємодопомогу.
Обладнання: картон, кольоровий папір, шаблони, ножиці, клей, пензлик, серветку для рук.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
    1. Привітання.
Всі почули ви дзвінок –
Він покликав на урок.
Кожен з вас вже постарався,
До уроку готувався.
Ліпимо – гарненько,
Ріжемо – рівненько,
Друзям допомагаємо.
Тож – урок розпочинаємо.
    2. Перевірка готовності до уроку.
    3. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Робота над новим матеріалом.
1.     Оголошення теми та мети уроку.
Стало біло навкруги –
Я розпушую сніги,
Наганяю холоди,
Воду сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я - … (Зима)
               Я падаю на ваші хати,
               Я білий-білий, волохатий.
               Я прилипаю вам до ніг.
               І називаюсь просто… (сніг).
-         Діти, яке свято наближається? ( Новий рік)
2.     Вступна бесіда.
— Незабаром до нас завітає Новий рік. У кожній сім’ї, школі прикрашають красуню-ялинку. Зустріч Нового року — давня традиція. І не тільки у нас в Україні, а й у всіх народів світу.
— Чи знаєте ви, як святкують Новий рік наші сусіди та далекі побратими?
      У Болгарії напередодні Нового року всі купують кизилові гілочки, що є символом новорічного щастя. Ними слід тільки легенько торкнутися рідних чи друзів.
      У містах Італії у новорічну ніч потрібно бути особливо обережними: в останню хвилину старого року з вікон квартир на вулицю викидають різний непотріб, навіть старі меблі. Італійський Дід Мороз — Баббо Натале.
      В Англії та Німеччині Діда Мороза звуть Санта Клаус. А у В’єтнамі Новий рік відзначають у кінці січня, коли настає рання весна. На столах у цей день завжди стоять улюблені квіти в’єтнамців — нарциси.
      У різних частинах Індії Новий рік зустрічають у різні пори року — на початку літа і коли настає осінь.
      У нас в Україні Новий Рік — найулюбленіше свято і дорослих, і дітей.
— Як ви готуєтеся до Нового року?  ( Відповіді дітей)
     Лісова ялинка
В лісі випав білий сніг,
Наступає Новий рік.
Стали думати звірята,
Як зустріть чудове свято.
- Ось ялинка зелененька,
Ні велика, ні маленька.
Ми прикрасимо її,
Заспіваємо пісні.
Білка принесла горішки,
Їжачок – гриби та шишки,
Ведмежатко – пряники
Та смачні медяники.
Дятли, снігурі й синиці
Посідали на ялинці
І сказали: «Пишну хвою
Ми прикрасимо собою».
Дуже гарна і розкішна
У звірят ялинка вийшла!
— Сьогодні на уроці ми спробуємо прикрасити свою ялинку новорічними прикрасами – саморобкою… . А якою, треба відгадати загадку.    
Я – істота нежива,
Я – істота снігова.
З кульок я складаюсь,
Діток потішаю.     (Сніговик)
-         Так, це сніговик. Складання сніговика  з частин.
-         А чим ще прикрашають ялинку?
Ось ліхтарик – світлячок,
В нього райдужний бочок.
Для ялинки – це окраса,
Він творився першим класом.
3.     Фізкультхвилинка.

А тепер всі дружно встали:

Будемо робити вправи.

Руки — вгору, руки — вниз,

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилину зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

Всі за парти посідали.
     4. Виготовлення ялинкових прикрас.
    Тож гаразд, часу не гаєм
    І роботу починаєм.
-         Сьогодні ми будемо працювати в парах. Робота всіх залежатиме від роботи кожного.
5.Демонстрування та аналіз зразка.
6. Інструктаж учителя.
— Як потрібно зберігати ножиці?
     — Як необхідно передавати їх сусідові?
     — Як правильно різати папір?
Візьміть білий аркуш паперу та покладіть перед собою.
На цей аркуш покладіть кольорову кульку.
Візьміть конверт, в якому лежать деталі аплікації. Розгляньте їх.
• Розкладіть перед собою. Створіть композицію.
ІІІ. Практична робота учнів.
1.     Повторення правил роботи з ножицями, клеєм.
— Як потрібно зберігати ножиці?
— Як необхідно передавати їх сусідові?
— Як правильно різати папір?
   Як користуватися клеєм?
2.     Самостійна робота. Виготовлення прикраси. Учитель допомагає порадами.
ІV. Виставка ( створення загальної композиції ) та словесне оцінювання робіт учнів.
-         Ви дуже добре впоралися з роботою.
-         Робота якої пари вам найбільше сподобалась? Чому?
-         Чи знайшли ви недоліки в роботах?
V. Підсумок уроку.
- Наш урок добіг до кінця.
- Що було особливо цікавим на уроці?
- Чи сподобалась вам наша робота?
- Ось ми і прикрасили наш клас!
Дивні кульки на ялині -
і рожеві, й жовті, й сині...
Ти іще не здогадався,
хто між ними заховався?
Миколай це й Новий рік,
побажать нам щастя встиг!
                  Вона зелена і пухнаста,
                  Весела, радісна й срібляста,
                  Ялинка вогниками грає,
                  З Новим Роком всіх вітає.