Прикраси на ялинку.
Виготовлення сніговика.
Тема: Прикраси на
ялинку. Виготовлення сніговика.
Мета: удосконалювати навички роботи з папером,
ножицями, клеєм; розвивати уяву, самостійність у роботі; виховувати охайність,
посидючість терпіння, художній смак, взаємодопомогу.
Обладнання: картон, кольоровий папір, шаблони, ножиці,
клей, пензлик, серветку для рук.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
1.
Привітання.
Всі почули ви дзвінок –
Він покликав на урок.
Кожен з вас вже постарався,
До уроку готувався.
Ліпимо – гарненько,
Ріжемо – рівненько,
Друзям допомагаємо.
Тож – урок розпочинаємо.
2. Перевірка
готовності до уроку.
3.
Упорядкування робочих місць.
ІІ. Робота над новим матеріалом.
1.
Оголошення теми та мети уроку.
Стало біло навкруги –
Я розпушую сніги,
Наганяю холоди,
Воду сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я - … (Зима)
Я
падаю на ваші хати,
Я
білий-білий, волохатий.
Я
прилипаю вам до ніг.
І
називаюсь просто… (сніг).
-
Діти, яке свято наближається? ( Новий рік)
2.
Вступна бесіда.
— Незабаром до нас завітає Новий рік. У кожній сім’ї,
школі прикрашають красуню-ялинку. Зустріч Нового року — давня традиція. І не
тільки у нас в Україні, а й у всіх народів світу.
— Чи знаєте ви, як святкують Новий рік наші сусіди та
далекі побратими?
У Болгарії
напередодні Нового року всі купують кизилові гілочки, що є символом новорічного
щастя. Ними слід тільки легенько торкнутися рідних чи друзів.
У містах
Італії у новорічну ніч потрібно бути особливо обережними: в останню хвилину
старого року з вікон квартир на вулицю викидають різний непотріб, навіть старі
меблі. Італійський Дід Мороз — Баббо Натале.
В Англії
та Німеччині Діда Мороза звуть Санта Клаус. А у В’єтнамі Новий рік відзначають
у кінці січня, коли настає рання весна. На столах у цей день завжди стоять
улюблені квіти в’єтнамців — нарциси.
У різних
частинах Індії Новий рік зустрічають у різні пори року — на початку літа і коли
настає осінь.
У нас в
Україні Новий Рік — найулюбленіше свято і дорослих, і дітей.
— Як ви готуєтеся до Нового року? ( Відповіді дітей)
Лісова
ялинка
В лісі випав білий сніг,
Наступає Новий рік.
Стали думати звірята,
Як зустріть чудове свято.
- Ось ялинка зелененька,
Ні велика, ні маленька.
Ми прикрасимо її,
Заспіваємо пісні.
Білка принесла горішки,
Їжачок – гриби та шишки,
Ведмежатко – пряники
Та смачні медяники.
Дятли, снігурі й синиці
Посідали на ялинці
І сказали: «Пишну хвою
Ми прикрасимо собою».
Дуже гарна і розкішна
У звірят ялинка вийшла!
— Сьогодні на уроці ми спробуємо прикрасити свою
ялинку новорічними прикрасами – саморобкою… . А якою, треба відгадати
загадку.
Я – істота нежива,
Я – істота снігова.
З кульок я складаюсь,
Діток потішаю.
(Сніговик)
-
Так, це сніговик. Складання сніговика з частин.
-
А чим ще прикрашають ялинку?
Ось ліхтарик – світлячок,
В нього райдужний бочок.
Для ялинки – це окраса,
Він творився першим класом.
3.
Фізкультхвилинка.
А тепер всі дружно встали:
Будемо робити вправи.
Руки — вгору, руки — вниз,
І легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилину зупинились.
Пострибали, пострибали,
Раз — присіли, другий — встали.
Всі за парти посідали.
4.
Виготовлення ялинкових прикрас.
Тож гаразд,
часу не гаєм
І роботу
починаєм.
-
Сьогодні ми будемо працювати в парах. Робота всіх залежатиме
від роботи кожного.
5.Демонстрування та аналіз зразка.
6. Інструктаж учителя.
— Як потрібно зберігати ножиці?
— Як
необхідно передавати їх сусідові?
— Як
правильно різати папір?
• Візьміть білий аркуш паперу
та покладіть перед собою.
• На цей аркуш покладіть
кольорову кульку.
• Візьміть конверт, в якому
лежать деталі аплікації. Розгляньте їх.
• Розкладіть
перед собою. Створіть композицію.
ІІІ. Практична
робота учнів.
1.
Повторення правил роботи з ножицями, клеєм.
— Як потрібно зберігати ножиці?
— Як необхідно передавати їх
сусідові?
— Як правильно різати папір?
—
Як користуватися клеєм?
2.
Самостійна робота. Виготовлення прикраси. Учитель допомагає
порадами.
ІV. Виставка ( створення загальної композиції ) та
словесне оцінювання робіт учнів.
-
Ви дуже добре впоралися з роботою.
-
Робота якої пари вам найбільше сподобалась? Чому?
-
Чи знайшли ви недоліки в роботах?
V. Підсумок уроку.
- Наш урок добіг до кінця.
- Що було особливо цікавим на уроці?
- Чи сподобалась вам наша робота?
- Ось ми і прикрасили наш клас!
Дивні кульки на ялині -
і рожеві, й жовті, й сині...
Ти іще не здогадався,
хто між ними заховався?
Миколай це й Новий рік,
побажать нам щастя встиг!
Вона зелена і пухнаста,
Весела, радісна й срібляста,
Ялинка вогниками грає,
З Новим Роком всіх вітає.