вівторок, 18 червня 2019 р.

ХОУП Урок – тренінг 2 клас Тема: Хто може допомогти в небезпечній ситуації.


Тема: Хто може допомогти в небезпечній ситуації.
Мета: ознайомити учнів з обставинами, що призводять до виникнення небезпечних ситуацій; пояснити, що будь-яка діяльність (праця, навчання, гра тощо) є потенційно небезпечною; вчити наводити приклади небезпечних ситуацій у побуті (пожежа, несправність електроприладів, витік газу, порушення водопостачання); продовжити формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути небезпечних ситуацій удома за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.
Обладнання: таблиці, картки, малюнки, телефон.
Хід тренінгу:
І. Організаційний момент.
          Усміхніться всім навколо:
          Небу, сонцю, квітам, людям -
          І тоді обов’язково
          День для вас щасливим буде!
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.
-         У житті інколи трапляються непередбачувані ситуації. Наприклад: незнайома людина дзвонить вам у двері, спалахнув телевізор, відчувається запах газу.
Ситуації бувають
                                Безпечні                                  Небезпечні
1.     Словникова скарбничка
Безпечна ситуація – це коли тобі ніщо не загрожує.
Небезпечна ситуація – це можливість виникнення якоїсь біди, загрози для життя і здоров’я людини.
Вправа «Мікрофон»
-         Де, в яких місцях або місці, ви почуваєтеся у безпеці? (Орієнтовні відповіді)
– Я почуваюсь в безпеці удома, - там батьки, бабуся.
– Я почуваюсь у безпеці в школі, - там друзі, учителі.
-         Як ви розумієте слово небезпека?
(Небезпека - це ситуація, в якій людині хтось або щось загрожує.)
-         Спробуйте згадати небезпечну ситуацію та відповісти на запитання
(на дошці).
-         Де відбувалися ці події??
-         Що з тобою сталося?
-         Хто був разом із тобою?
-         Що ти відчув?
-         Чому ти вважаєш ситуацію небезпечною?
-         Хто або що тобі допомогло?
(Учитель підсумовує відповіді дітей та записує відповіді на дошці під заголовком: «Небезпечні місця вдома»)
Небезпечні місця вдома
                 кухня         кімната      балкон      вікно      електричні прилади  
-         Чи залишаєтесь ви вдома наодинці?
-         Чим ви займаєтесь в цей час?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-         Сьогодні на уроці ми з’ясуємо хто може допомогти в небезпечній ситуації.
-         Залишаючи вас самих вдома, батьки довіряють вам і мають надію, що ви будете добре поводитися, дотримуватися правил техніки безпеки, але інколи трапляються непередбачувані ситуації.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
-         Розгляньте малюнки. Які непередбачувані ситуації можуть виникнути?
-         Що головне треба пам’ятати в цей час?
1.     Виступ шкільного психолога
-         Якщо ти відчуваєш, що сам не впораєшся з проблемою, звернися по допомогу:                              (Визначають діти)
• до батьків;
• до сусідів;
• до невідкладної (екстреної) допомоги:
        ° пожежно – рятувальної служби;
        ° швидкої медичної допомоги;
        ° до поліції;
        ° служби газу.
-         Що треба для цього обов’язково знати:         (Перераховують діти)
·        домашню адресу;
·        повні імена батьків та номери телефонів;
·        місце їх роботи.
-         Так діти усе це знадобиться, якщо з вами трапиться якась неприємність.
2.     Виступ представника поліції
3.     Хвилинка відпочинку.
«Австралійський дощ»
Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників.


Хід вправи:
     Учасники стають у коло. Ведучий запитує в учасників: «Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Слідкуйте уважно».
-        В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре долоні)
-        Починає накрапати дощ. (Клацання пальцями)
-        Дощ посилюється. Лопотить по листочках. (Почергове плескання долонями по грудях)
-        Починається справжня злива. (Плескання по стегнах)
-        А ось град – справжня буря! (Тупотіння ногами)
-        Але що це? Буря стихає. (Плескання по стегнах)
-        Дощ стихає. (Почергове плескання долонями по грудях)
-        Рідкі краплі дощу падають на землю. (Клацання пальцями)
-        Чути тихий шелест вітру. (Потирання долонь)
-        Сонечко! (Руки догори)
-  Згадайте , чи були ви свідком якоїсь небезпечної ситуації? Якщо так, розкажіть про це. (Розповіді дітей)
4.     Робота над загадкою.
Є у мене вірний друг.
Має він чудовий слух
І говорить голосами
Моїх друзів, тата й мами.
Як же звати мого друга?
-         Всім відомо це папуга.
-         Помиляєшся, Антон.
Зветься друг мій … (телефон)
-         За яким номером телефону викликають пожежно – рятувальну службу, поліцію, швидку медичну допомогу,службу газу?
5.     Робота над віршем Л. Вознюк «Служби порятунку»
Служби порятунку
Щоб життя уберегти
від реальної біди,
полум’я помітив, дим —
подзвони на 101.
Громадян охороняти
і порушників шукати —
це міліції права,
що за номером 102.
Забиття, поріз, заноза,
травма, будь-яка загроза
для здоров’я дітвори, —
набираємо 103.
Газ палає й вибухає,
Кожен хай запам’ятає:
газом чути із квартири —
телефонуй на 104.
6.     Виступ медичного працівника школи.
Перша допомога в екстремальних умовах.
           Послідовність дій при наданні першої допомоги.
     Ваші рішення можуть сильно залежати від конкретної ситуації, але, незалежно від обставин, дотримуйте наступних правил:
 * Зберігайте спокій. Яка би серйозної ні була чи травма небезпечної ситуація, паніка тільки послабить вашу здатність думати і знизить ефективність ваших дій. Крім того, при цьому ви втратите час - а в кризовій ситуації час може вирішити на користь чи життя смерті.
 * Уникайте непотрібного ризику. Це не боягузтво. Ви не зможете нікому допомогти, якщо самі постраждаєте. 
 * Перед тим як діяти, подумайте ретельно і спокійно, але, по можливості, швидко.
 * Постарайтеся заспокоїти й утішити потерпілих.
 * З'ясуєте, немає чи інших  людей, що могли б допомогти вам справитися із ситуацією. Зокрема, пошукайте, немає чи серед них чи медика людей, більш досвідчених, чим ви.
 * При оцінці наслідків нещасливого випадку максимально використовуйте свої органи почуттів. Запитуйте. Дивитеся. Слухайте. Нюхайте. Потім подумайте і дійте.
     Попросите потерпілого описати свої симптоми, сказати вам, що, на його думку, відбулося, і що, відповідно до його відчуттів, у нього не в порядку.
7.     Хвилинка релаксації. Кольоротерапія. Червоний колір.
-         Перед вами зразки кольорів. Який серед них може вказувати на небезпеку? Чому ви так вважаєте? (Відповіді дітей)
-         В кольоротерапії червоний може використовуватися для покращення розумової діяльності, надання енергії, він здатен збуджувати, зігрівати. Він підвищує імунітет і витривалість, надає сил. При депресії, меланхолії і подавленому настрої червоний колір може бути ефективним, оскільки здатен збуджувати і піднімати настрій.
(Перегляд презентації «Кольоротерепія. Червоний колір»)
-         Червоний колір на що схожий? Так діти, на вогонь. У наших оселях багато предметів, які легко загоряються — папір, тканина, деревина. Інколи достатньо однієї іскри, щоб спалахнула пожежа. Вона здатна знищити все майно, та найголовніше, що під час пожежі можуть по­
страждати люди.
8.     Робота над загадками
-         Щоб зробити житло зручним, людина наповнила його різноманітними електричними приладами. Але, на жаль, не всі вміють правильно користуватися ними.

·         – Що дім освітлює щоднини,

Без полум’я вечерю зварить,

Працює в електромашинах,

А необачних сильно вдарить? (Струм)

·        – Скрізь, неначе крокодил,

Встромить ніс - насос,

І якщо почує пил,

Всмокче... (пилосос).

·        – Нам назавжди оту зиму
Привезли із магазину.
І зима у ньому вічна,
Як на полюсі Північнім. (Холодильник)

·        – На вигляд - це звичайний ящик,

Але він чарівний, путящий.

Тому живе в нім цілий всесвіт -

Ясний, веселий і чудесний.

Пригод він сотні вам розкаже,

Або запросить в цирк на час,

Чи кінофільм покаже вам,
А є у кожного із вас. (Телевізор)

·        – В полотняній стороні,

По річці простині,

Пароплав пливе навгад -

То вперед, а то назад.

А за ним гладінь сама -

Ані зморшечки нема. (Праска)

·        – Барабан великий має,

Хоч в оркестрі і не грає.

Барабаном покрутила, -

І білизна сніжно - біла. (Пральна машина)
- Які електричні прилади вам відомі?
- Які електричні прилади є у вас удома?
- Якими електричними приладами батьки дозволяють вам користуватися?
9.     Виступ представника пожежно – рятувальної служби.
Вчитель:
    Разом з дорослими запиши важливі телефони на аркуші паперу і роз­
місти його поруч із домашнім телефоном.Унизу напиши домашню адресу і номер свого телефону, щоб у разі потреби чітко і швидко назвати його.
Запиши ці телефони у своєму мобільному телефоні..
V. Підсумок уроку.
1. Робота над прислів'ями:                  (скласти частини прислів’їв)
• Більше вір своїм очам, ніж чужим розмовам.
• Бережися бід, поки їх немає.
• Обережність — мати безпеки.
• Побоювання — половина порятунку.
2.     Моделювання ситуацій «Я вдома сам», «Несподіваний дзвоник»,
«Непрохані гості»
Ситуація 1.
1) Телефонний дзвінок.
— Телефонують з телефонної станції. Перевірка зв’язку. Який ваш номер
телефону? Яка ваша адреса? Коли вдома буде хтось із дорослих? Відповідай,
відключимо телефон від мережі.
(Дитина: Попрошу зателефонувати пізніше. На жодне запитання не відпо­
відаю. Попереджу рідних про цю розмову, пораджусь з ними.)
2) Телефонний дзвінок.
— Я — мамина колега по роботі. Твоя мама нездужає. Я зараз підійду до
тебе, візьму для мами в домашній аптечці ліки. Ти хочеш, щоб мама одужала?
Відчини двері.
(Дитина. Дверей не відчиню. Зателефоную на роботу до мами, до тата, до
бабусі — повідомлю їм про дзвінок.)
Ситуація 2.
1) Дзвінок у двері.
— У під’їзді помирає людина! Терміново потрібен телефон. Відчиніть!
(Дитина: Не відчиню. Запитаю, за яким номером можу зателефонувати
від імені незнайомця. Зателефоную сусідам.)
Ситуація 3.
2) Дзвінок у двері.
— Пожежа! Всі горимо! Відчиняйте двері! Рятуйтесь!
(Дитина: Не відчиню. Зателефоную сусідам, перепитаю. Вийду на балкон,
оціню ситуацію біля під’їзду. Зателефоную рідним, щоб вони перевірили ситу­
ацію і порадили мені, що робити.)
— Назвіть номери телефонів екстрених служб. (101, 102, 103, 104)
Пам’ятайте! Треба бути завжди уважним і обережним, уміти передбачати небезпечну ситуацію і знаходити правильне її вирішення.